Pohjois-Hämeen piirinmestaruuskisoista ainakaan . Ei päästy osallistumaan ollenkaan, koska mä olin kipeenä. Jedin piti tuurata Puuskaa torstain treeneissä, mutta sinnekään ei päästy. Mulla oli keskiviikko viime viikolla vapaata. Heräsin kurkkukipuisena ja olo oli muutenkin kurja. Päivä oli kuitenkin buukattu, joten suunnitelmassa oli pysyttävä. Taysiin ajoin aamusella itse, mutta keskustaan sain Teemun kuskiksi. Olis ehkä jäänyt menemättä jos olisin ite joutunut ajamaan. Olo oli aika kurja. Keskustassa kävin passikuvassa ja poliisilaitoksella tilaamassa passin ja ajokortin . Elämäni ensimmäinen passi odottaa mua jo siellä! Iltapäivällä oli vielä Puuskan fyssari Partola-Keskuksessa. Sinne ajoin itse, kun on suhteellisen helppo reitti ja tiesin että käsittelyssä menee aikaa...

Fyssari on Elina Karhumäki. Elina oli pari vuotta sitten E-HKK:n leirillä luennoimassa, muisti mut vielä. Mulla on kuulemma niin erikoiset silmät, että ne jää mieleen . Ensin tsekattiin Puuskan liikkumista. Selkeesti alkoi pompottamaan oikeaa takajalkaa vasemmalle kaarrettaessa. Muuten liikkumisessa ei ollut mitään mainittavaa. Sitten mentiin tasapainolaudalle. Siinä Puuska kiikkui kun apina. Piti itsensä tosi hienosti laudalla, vaikka lauta meni ihan ääriasentoihin. Loistava tasapaino siis! Ei kuulemma ole tullut vastaan koiraa, joka olisi noin hyvin pysynyt. No, Puuskahan on ollut pikkupennusta asti tosi ketterä. Seuraavaksi katsottiin rangan suoruutta. Puuskan ranka on kuulemma suora, suorempaa saa Elinan asiakkaista hakea. Loistavaa! Elina tykkäsi kovasti Puuskan rakenteesta, on hänenkin mielestään loistava rakenne agilitykoiralle . Sitten oli vuorossa varsinainen käsittely. Jäykkyyttä löytyi lavoista ja kyljistä ja jumia vasemmasta takajalasta. Ei kuitenkaan mitään kamalia, lukkoja ei löytynyt ollenkaan. Puuska pyrki aika-ajoin pois käsittelystä. Tajusi kuitenkin, että on parempi rentoutua ja lopulta tekikin niin. Viimeiseksi saatiin vielä venytys ja jumppaohjeet. Nyt venytetään kotona kylkiä ja treenataan syviä selkä- ja vatsalihaksia. Siksak-mäkikävelyä ja "vatipyöritystä" pitää myös harrastaa, niillä voimistetaan takapäätä. Varsinkin sitä vasenta puolta. Ennen kisoja ja treenejä saatiin tehtäväksi yksi liike, joka avaa peräpään hyvin. Uutta aikaa ei tarvinnut heti varata. Näillä mennään ja katsotaan miten hyppääminen alkaa sujua.    

Torstaina menin töihin lähteäkseni sieltä kesken päivän lääkäriin. Voimat oli kokonaan pois ja joka paikkaa särki. No, ihmekkös tuo, mulla oli yli 38 kuumetta. Kotona sitten laitoin surkeena Harrille viestiä, että treenit jää väliin . Täytyy sanoa, että olin kyllä tosi kipeä. En muista koska viimeksi olis ollut noin korkee kuume ja raato-olo. Illalla päätin, että kuume oli noussut tarpeeksi ja otin lääkettä lihassärkyyn. Teemulla oli aikasin aamulla lähtö lentokentälle. Jaksoin jopa lähteä viemään, tai eihän mun tarvinnut kun ajaa kotiin... ja ihan vaan Pirkkalasta, ei Hki-Vantaalta. Perjantaista tähän päivään oon melkolailla vaan maannut. Eilen kävin uudestaan lääkärissä. Koirat on tietty pitäny lenkittää, mutta melko lyhyeksi on lenkit jääneet. Kongeilla oon yrittänyt niitä aktivoida. Aina Puuskan jumppatuokion ohessa oon vähän pyöritellyt Jazia ja Jediäkin. Tänään tehtiin vähän pidempi päivälenkki. Huomenna pitäis mennä töihin, joten pitäähän sitä vähän jo ryhdistäytyä.

Huomenna ei tarvi kauaa kotona töiden jälkeen vanheta. Toivottavasti ei hirveesti mee ylitöiks, koska Lempäälässä pitää olla jo 16.30... Torstain treenit onkin sitten vasta 21-> joten niihin ei varmasti tule kiire! Jos on Puuskalla ollut pari viikkoa treenitaukoa, niin tällä viikolla otetaan vahinko kunnolla takasin! Neljät treenit tiedossa . Kyllä likka on melko vieteri lenkeillä ollutkin. Aina oon päästänyt sen juoksemaan vapaana, kun vaan on pystynyt. Virtaa on ihan pikkusen liikaa remmilenkkeilyyn...