1588584.jpg

Tytöt tiirailee

Joo-o, tulihan käytyä. Radat oli suht iisejä, jopa siis mulle. Onnistuttiin kuitenkin hyllyttämään molemmat =P. No, kuten sanottu, mulla ei ollut mitään paineita tuloksesta. Tavoitteena oli että löydetään Jedin kanssa yhteinen sävel. Se kyllä löyty =). Oltiin hyvissä ajoin paikalla ja lenkitin kaikki koirat ennen kun menin edes ilmoittautumaan. 

Ekalla radalla oli tuomariharjoittelijana Johanna Wurtrich (vai miten se oli?). Radan pituus tais olla 176m ja ihanneaika 49. Rataantutustumisessa mulla oli aika selvät sävelet. Kun hain Jedin autosta se vaan haisteli ja pissaili. Siinä vaiheessa tuli sellanen olo, että mahtaako se mun kanssa innostua... Ans olla kun mentiin radan lähelle ja aloin pyörittelemään sitä siinä. Johan tuli jätkään intoa ja pauketta. Istui lähtöön nätisti ja jäi odottamaan, oli mun kanssa huomattavasti rauhallisempi lähdössä kun Pasin kanssa. Rata meni mun mielestä hyvin. Käytössä oli uus ASB:n keinu joka oli melko liukas. Jedi tuli siihen kovaa vauhtia ja liukui pois ennen kontaktipintaa =(. Rataa en saanut videolle, joten en voi sanoa teinkö itse jotain väärin. Ainakin olisin voinut vetää vastakädellä sitä kontaktille... Aan ja puomin kontaktit oli hienot. Kepit oli tosi nopeet. Keppien jälkeen oli pituus ja siitä mun oli tarkotus työntää koira putken suun ohi aidalla. Olin tietty auttamatta myöhässä ja Jedi putkessa. Pitikin ottaa ne kepit varman päälle... =P Tosi hyvä rata kuitenkin. Jouhevaa menoa, sain ohjattua koiraa sujuvasti ja muistin pysyä liikkeessä.

Toinenkin rata oli agirata. Sen tuomaroi Kari Jalonen ja ia oli 51. Jedi oli taas tosi hyvin kuulolla ennen rataa. Jouduin pöyrittelemään sitä vähän pidemmän aikaa lähtöalueella ennen kun päästiin starttaamaan. Kuumensin siis jätkää vähän lisää, mutta silti se istui hienosti odottamaan mun lähtökäskyä. Alku meni tosi näppärästi ja puomin kontakti oli hieno. Molemmilla radoilla upeat juoksukontaktin puomilla! Kepeille mentiin kovaa... liian kovaa. Jedi haki ekan välin hienosti mutta toka väli jäi välistä. Sitten vielä korjasin pieleen, en antanut koiran itse hakea keppejä vaan sössin väliin >=I. Kun nyt sitten hölmöiltiin kepeillä niin hölmöiltiin oikein kunnolla. Jedi jätti vikan välin pujottelematta ja ennen kun ehdin koiraa sanoa se oli jo hypännyt seuraavan esteen. Siitä sitten jatkettiin taitavasti maaliin. Aan kontakti oli taas hyvä. Tähänkin rataan olen keppejä lukuunottamatta tosi tyytyväinen. Ninakin totesi radan jälkeen että "sähän liikuit siellä!". Kyllä vain ja se tuntu hyvältä =)

Kiva viedä koiraa joka on varma suorittaja ja tekee hommaa elämänsä innolla. Jedi todella nautii radalla. Mulla menee kyllä vielä hetki ennen kun opin antamaan sille sen tilan ja luoton mitä se tarvii. Jazin kansa oon ollut aina vähän epävarma. Sen kanssa kun on ollut yleensä joku ongelma päällä. Jedin kanssa oli kiva lähteä radalle kun tiesi että se kyllä painaa täysillä. Lisää tätä mulle =). Varo vaan Pasi, et saa kohta kisakoiraas takasin ;). Lenkitin ja ruokin koirat Forssassa ja sitten ajeltiin kotiin. Kotona tehtiin vielä pikkuinen lenkki että paikat vetreytyi autoilun jälkeen.

Tolla pienellä "viattomalla" lenkillä jouduin taas näkemään punaista... Vastaan tuli sheltti ilman ihmistä. Jatkoin sitten vaan matkaa ettei jouduttais suoraan kohtaamaan koiraa. No sehän lähti sitten meidän perään ja tsiisös minkä rähinänä meikäläiset piti. Asiaa ei auttanut se, että sheltti juoksi karkuun. Jazi kun tuppaa innostumaan pakoon juoksevasta "saaliista" entistä enemmän. Just kun oltiin kääntymässä polulle näin toisen sheltin ja kauempana naisen. Pakko oli sitten kommentoida tottelemattomien koirien irti pitämisestä... Samoista koirista on huomautettu aiemminkin. Mulla/meillä on täällä varmaan hyvä maine... =D.

Eilen oli siis E-HKK:n iltakisat 1-luokille. Mä olin siellä alkuun vähän auttelemassa. Muuten olin vaan turistina katsomassa kisoja ja jutskailemassa. Käveltiin koirien kanssa sieltä kotiin. Ihan niin kun Forssassakin, niin meidänkin iltakisoissa aikataulu petti. Pasi tuli kotiin joskus 23.00. Olin hereillä, olin hereillä sillonkin kun se tuli nukkumaan. Näin varmaan sellasta unta että en nukkunut. Varmaan kuitenkin nukuin koska heräsin 4.20. Hetken sain vielä levätä ennen kun piti nousta... töistä pääsin lähtemään 13.30, onneks!, ja menin hetkeksi lepäämään. Maanantaina ei kai tehty mitään kummempaa. Koulutin ja lenkkeiltiin. Huomenna täytyykin sitten alkaa funtsimaan tarkemmin lauantain pippaloita...

Aurinkoista ja lämmintä loppuviikkoa!